STATUS: NY DESIGN! SKRIV DIN ÅSIKT!

I love animals and I save them

*Snyft , snyft ,snyft * En i stallet (frida) berätta att hon höll på och köra över en kattunge påvägen hit och frågade om det var våran . Men näää det var det  ju inte . Sedan ett par timmar senare*seruu * så var jag ute och gick med hunden som vi passar för tillfället(zelma) , då helt plötsligt ser jag nått litet svart ¨¨ ååhh en liten igelkott bebis¨¨ tänker jag . Men när jag kommer närmare ser jag att det är kattungen som frida höll på att köra på innan . Jag försöker få tag på den men det går ju inte särskilt bra när man håller en stor lassie hund i andra handen .  Jag  bara åhh jag måste hjälpa den * den såg för ledsen ut allså och sår överallt * . Så vad tror ni att jag gör?! ha?! jag springer precis som om det brinner med en hund som knappt vill röra sig och skriker ¨¨¨MAMMA ! JAG HAR HITTAT EN SKADAD KATTUNGE !¨¨ Sen slänger jag över kopplet till mamma och springer för att hämta kattmaten , och sedan springer jag tillbaka till det stället där jag såg '' den skadade kattizzen '' . Häller ut lite mat på vägen och tänker va fan #@¤  ! vf kommer den inte . För den är i buskarna / i åker fältet  . HaHa jag fick gå inn på den tjuriga gubbens mark och leta efter katten . Tillslut hittar jag ju den , håller handen ovanför den , sträcker ner handen , katten strycker sig mot min hand och vill bli kliad*den är ju tam * jag kliar den lite och plockar sedan upp den och skriker :FÅNGAD>!!!!x) Det var ju historien , nu är den hemma här på gården och har fått mat , vatten och träffat dom övriga katterna som bor här . Senare rapport kommer imån^( om kattungen och bloggen :P) . Men som jag såg så var det en hane och den hade rivsår och öfoninflamation *I think * . Ska kalla den HERO . 


...SEEN....
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ENESSA

Hej alla underbara Bloggläsare ! Här får du läsa om mig, mina starka åsikter , mina hästar och min utveckling. Enjoy!