STATUS: NY DESIGN! SKRIV DIN ÅSIKT!

Årets kanske sista inlägg.

Tiden går fort , påstå inget annat!
Idag har jag vart med om en oförglömmlig händelse som kommer få mig att för alltid minnas denna nyår.
Jag och Erica i stallet red ut i skogen. Där vi hade lite roligt ;) Dock så tog det roliga slut rätt fort när jag tvärt stannade min häst och sa
- En älg
En älg kom springandes tvärt över vägen ca 15 meter framför oss. Jag kände inget täcken på att min häst var rädd just då, men när vi bestämmde oss för att det nog var bäst att vända om och vände hästarna så tog dom det antagligen som att det var flykt. Båda hästarna satte av i full sken .... Tur så slutade det ju hyfsat bra , men jag måste lära om min häst från grunden igen. Det sista har hon börjat sticka ute i skogen -inte på tävlingar- Och det blir att träna henne tills hon lärt sig att hon ska vara lugn där ute.
Nu i efter hand skrattar man rätt rejält åt händelsen , men det kunde ha slutat illa. Dessutom hände det på en smal skogsväg och man kunde inte riskera att göra en volt för att försöka stanna för att hamna i diket.
Min häst är och kommer alltid att vara rädd för älgar.


Nu ska jag återgå till att göra efterrätten som jag håller på med , Om några timmar fyller Tamira 17 år!!!!!!!
Gott nytt år så länge!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ENESSA

Hej alla underbara Bloggläsare ! Här får du läsa om mig, mina starka åsikter , mina hästar och min utveckling. Enjoy!