STATUS: NY DESIGN! SKRIV DIN ÅSIKT!

Havre kaka med Choklad och Nogat

Jag har givit er grund receptet innan på själva basen som är havre kakan ,men detta var absolut 1000 gånger godare.
Men kort fattat:

Du behöver:Mörk Block Choklad,Nogat , Havre gryn , magarin och Socker.
Do Like This!
Sätt ugnen på 175 grader.
Ta fram en bunke blanda följande: 6 dl havregryn , 2 dl socker och 200 gram smält magarin.
Häll ner blandingen och bre ut den jämt i en smörad form med avtagbar kant.
In i ungen , grädda tills den ''kokar/bubblar'' , den blir inte så gyllenbrun inne i ugnen utan färgen kommer efteråt.
Plocka ut den och låt den svalna i ca 10-20 minuter? Den ska hårdna och få sin färg.
Sedan kan du bre på en lager med mörk smält choklad ovan på. Och ovan på det dekoration/topping -eller vad man vill säga- riven Nogat eller nogat i bitar utströdd.
Kommentarer
Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

så träligt att inte tåla nougat :/

2011-11-14 @ 19:23:01
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ENESSA

Hej alla underbara Bloggläsare ! Här får du läsa om mig, mina starka åsikter , mina hästar och min utveckling. Enjoy!