STATUS: NY DESIGN! SKRIV DIN ÅSIKT!

Uttryck

Bieber uttryck Källa: www.bieberfever.se



Bieber cut
Det är namnet som har getts för Justin Biebers hår stil.
Exempel: "My brother asked the barber for a Bieber cut" = "Min bror bad om en Bieber cut hos frisören".

Biebergasted

När en belieber börjar gråta när hon/han ser Justin Bieber.
Exempel: "I saw him and I was total Biebergasted!" = "Jag såg honom och jag Bebergasted!".

Bieberlicious
Ett annat ord för att beskriva någonting om verkligen är hett.
Exempel: "Justin looks Bieberlicious in his new video" = "Justin ser Bieberlicious ut i hans nya video".

Biebernator
Ett annat namn gett till Justin från hans Beliebers.
Exempel: "How can you not be a fan of the Biebernator?" = "Hur kan du inte vara ett fan av Biebernator?".

Biebertastic
Beskriver någonting som är fantastiskt och totalt "biebery".
Exempel: "My Worlds is so Biebertastic!" = "My Worlds är så Biebertastic!".

Holy Bieber!
En annan fras som används utav exelterade Bieber fans, se också OMB (↓)
Exempel: "Holy Bieber, the video for Baby is amazing!" = "Holy Bieber, musikvideon för Baby är fantastisk!".

OJBD
Det här står för Obsessive Justin Bieber Disorder (Alltså att man är beroende i Justin), ett tillstånd som många fans är i.
Exempel: "Amanda is suffering from OJBD" = "Amanda lider av OJBD".

@justinbieber
Justins officiella twitter, han har ni över 2.5 (11e juni; 3 miljoner) miljoner som följer honom. (Det här är hans twitter).
Exempel: "@justinbieber I love you!" = "@justinbieber jag älskar dig!".

Belieber

Ett beroende Justin Bieber fan, se också Biebette och uberbelieber (↓)
Exempel: "I am a Belieber" = "Jag är en Belieber".

Bieber blast
När Bieber fans laddar ner Justins låtar tillsammans, samtidigt, så att hans låtar flyger högst upp på iTunes.
Exempel: "Let's all Bieber blast 'Eenie Meenie' to No. 1!" = "Kom igen alla, nu Bieber Blast(ar) vi Eenie Meenie till nummer 1".

Bieber bullied
När ett Bieber fan som får en hård tid av vänner som är non-Beliebers.
Exempel:"I got Bieber bullied by my brother, he's such a non-Belieber" = "Jag blev Bieber bullied av min brorsa, han är en sån non-belieber".

Bieber fever
Effekten Justin Bieber har på kvinnliga fans, symptom som upphetsning och överdrivet skrikande.
Exempel: "It's 300 screaming girls outside, they're suffering from Bieber Fever" = "Det är 300 skrikande tjejer utanför som lider av Bieber fever".

Bieber or Die
Justin har tagit över Will Ferrells komedi video hemsida, Funny or Die, som hette Bieber or Die för en dag.
Exempel: "Did you see the hilarious video of Justin on Bieber or Die?" = "Såg du den otroligt roliga videon av Justin Bieber på Bieber or Die?".

Bieberfied
Att rita Justins namn eller "I love Justin Bieber" på ens personliga saker, som pennskrin, skolväskor eller på sina syskon.
Exempel: "I totally Bieberfied my whole bedroom today" = "Jag Bieberfied totalt hela mitt sovrum idag".

Biebergasm

Den nivån utav glädje ett Justin Bieber fan kanske når när de träffar honom på riktigt.
Exempel: "I was having a complete Biebergasm when I saw him backstage" = " Jag hade en Biebergasm när jag såg honom backstage".

Bieberstruck

Stunden ett fan inser att hon/han älskar Justin.
Exempel: "Look at Lauren, she's totally Bieberstruck" = "Titta på Lauren, hon är totalt Bieberstruck".

Biebette

Ett beroende Justin Bieber fan, se Belieber (↑)
Exempel: "My sister is a Biebette too" = "Min syster är också en Biebette".

Bustin Jieber

Ett smeknamn som har getts till Justin Bieber utav Jonas Brothers, de säger att det bara kan finnas en "JB".
Exempel: "I am the world's biggest Bustin Jieber fan" = "Jag är världens största Bustin Jieber fan".

Eager Bieber

Ett fan som kan göra vad som helst för att träffa Bieber.
Exempel: "She's such an eager Bieber, she was waiting for him at the signing at 5am" = "Hon är så ett Eager Bieber, hon väntar på honom på signeringen sen 05:00" (Jag skulle vänta i en vecka..).

Free Scooter

En kampanj som startades utav Bieber fans som stödjer Justins manager Scoot "Scooter" Braun som blev ifrågasatt utav polisen för publika säkerhets frågor.
Exempel: "Come on Beliebers, we need to help free Scooter!" = "Kom igen Beliebers, Vi måste hjälpa att Free Scooter".

JBiebz

Ett annat smeknamn till Justin, namnet används när Justin vill låta som han kommer från gatan.
Exempel: "Whatever you want shawty, JBiebz will give it to you" = "Vad du en vill ha shawty, JBiebz kommer ge det till dig".

Non-Belieber

En grupp människor som man ska undvika, en non-Belieber är inte ett Bieber fan och de kan till och med beskrivas som Bieber Haters. 
Exempel: "Why is he hating on Justin? He's such a non-Belieber" = "Varför hatar han Justin? Han är en sånn non-Belieber".

OMB

En förkortning för "Oh My Bieber", en fras som används av många exalterade Bieber fans. 
Exempel: "OMB! Justin just tweeted me!" = "OMB! Justin twittrade just till mig!".

Team Bieber

Ett lojalt fan kan kräva ett medlemskap till Team (lag) Bieber.
Exempel: "I am team Bieber" = "Jag är team (lag) Bieber".

Uberbelieber

Ett beroende Justin Bieber fan som VERKLIGEN är i ett stadium utav beroende så de kanske glömmer att äta och sova för att få mer tid till att se på Justin Bieber videos på YouTube. Se Belieber (↑).
Exempel: "I haven't seen Gemma since Christmas, she is such an uberbelieber" = "Jag har inte sett Gemma sedan jul, hon är en sånn uberbelieber".




Och nu gör vi om några




Nessgasted

När en belines börjar gråta när hon/han ser Enessa  *****
Exempel: "I saw she and I was total Nessgasted!" = "Jag såg henne och jag Nessgasted!".


Nessinator
Ett annat namn gett till Enessa från hennes Beliness.
Exempel: "How can you not be a fan of the Nessinator?" = "Hur kan du inte vara ett fan av Nessinator?".



Nesstastic
Beskriver någonting som är fantastiskt och totalt "Nessery".
Exempel: "My Worlds is so Nesstastic!" = "My Worlds är så Nesstastic!".


Ja jag tror ni fattar xD




Kommentarer
Postat av: Julizz

palla läsa alla JB sakerna xD

men 'nessa' sakerna läste jag ^^

2010-08-15 @ 16:07:34
URL: http://julizzxd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ENESSA

Hej alla underbara Bloggläsare ! Här får du läsa om mig, mina starka åsikter , mina hästar och min utveckling. Enjoy!