STATUS: NY DESIGN! SKRIV DIN ÅSIKT!

Goast.

Hittade bästa kladdkake receptet ever!
Jag ljuger ej, detta är sanning.
Med denna kaka lyckades jag blåsa florsocker över hela spisen, och ta fel del till formen så att den inte passade . När jag tog i kanterna för att lyfta den så rann ju smeten ut ^^ Men lyckades rädda den endå.
Du behöver:


3 ägg
2.5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
100 gr magarin
150 gr mörkchoklad hackad
1 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Do like this:
1.Sätt ungen på 175 grader
2. smält smöret
3. Lägg i den hackade chokladen i det smälta magarinet
4.Rör tills chokladen har smält
5.Vispa ägg, socker och vanilj socker fluffigt. Och rör ner den smälta chokladen.
6. Tillsätt bakpulver och mjöl och rör tills allt blandat sig.
7.Häll upp smeten i en smörad och bröad  form med löstagbar kant.
8.Grädda i mitten av ungen i ca 18 minuter. Kakans uta ska stelna och spricka men vara kladdig och lös inuti.
9.Ställ den åt sidan och låt svalna
10. Granera med siktat florsocker


Recept från: HÄR
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ENESSA

Hej alla underbara Bloggläsare ! Här får du läsa om mig, mina starka åsikter , mina hästar och min utveckling. Enjoy!